Opublikowano przez & w kategorii Badania, Cholesterol, Ciekawostki, Dieta, Fast food, Kwasy jednonienasycone, Kwasy nasycone, kwasy wielonienasycone, Mięso i wędliny, Omega-3, zdrowe żywienie zasady.

Jak podają badania miłośnicy kuchni włoskiej, zazwyczaj są bardziej sympatyczni i chętni do zabawy, w porównaniu z narodami gdzie głównie posiłki są oparte na tłustych mięsach. A to wszystko za sprawą zdrowych węglowodanów ukrytych w makaronie sprawiającym że nasze szare komórki produkują więcej serotoniny (hormonu szczęścia).

2

Potwierdzają to także badania przeprowadzone na więźniach (u których zdiagnozowano niedobory witamin, mikro elementów i kwasów tłuszczowych wielonienasyconych (występują w rybach tranie oraz oleju rzepakowym i oliwie z oliwek). Po podawaniu witamin i tranu ilość aktów przemocy spadła o 37%. Braki te powodują u dzieci nadpobudliwość i problemy z koncentracja, a u dorosłych zwiększona impulsywność skłonność do agresji i depresję.

Poniżej skrót gdzie w diecie możemy znaleźć zdrowie i szczęście:

-Miska makaronu znakomita aby poczuć się lepiej, bo zawiera dużą dawkę zdrowych węglowodanów, które sprawiają że mózg produkuje duże ilości neuroprzekaźników seratoniny odpowiadającego za poczucie szczęści i spełnienia działa podobnie jak leki na depresję.
-Tłuste ryby bogate w kwasy omega-3 to naturalne lekarstwo na nadpobudliwość i brak koncentracji.
-Olej rzepakowy i oliwa z oliwek zawierające kwasy omega-3 i inne składniki odżywcze idealne aby zapobiec depresji.

-Nasiona bobu zawierają lewodopę z której powstaje dopomina związana z przyjemnymi doznaniami.
-Marchewka, pietruszka, koper, koper włoski, szafran, cynamon i anyżek zawierają niewielkie ilości składników poprawiających nastrój.
-Ziemniaki, pomidory i bakłażany zawierają solaninę i alfa-chakoninę zwiększającą siłę działania neuroprzekaźnika zwanego acetylocholiną związanego z nasza zdolnością do zapamiętywania informacji.
-Czekolada (z dużą zawartością kakao) prócz kofeiny znajduje się w niej anandamid który wprawia w ekscytacje i błogi nastrój (działa znacznie dłużej niż cukier).
Jaką czekoladę gorzką wybrać aby sprawiał nam więcej przyjemności sprawdź na www.cowjem.pl.

Wnioski z badań są jednoznaczne i zgodne z dotychczasowymi przekonaniami że najzdrowsza dieta bogata w warzywa i owce, ryby i owoce morza czyli dieta śródziemnomorska jest zdrowa dla ciała i umysłu. A ilość zjadanego mięsa z hodowli przemysłowej (nie zawierającego potrzebnych dla mózgu i ciała tłuszczy omega-3) należy ograniczyć na rzecz wyżej wymienionych ryb, warzyw i owoców.

Napisz odpowedz

  • (Nie będzie opublikowane)