Opublikowano przez & w kategorii Badania, Cholesterol, Ciekawostki, Dieta, Fast food, Kwasy jednonienasycone, Kwasy nasycone, kwasy wielonienasycone, Mięso i wędliny, Omega-3, zdrowe żywienie zasady.

Jak podają badania miłośnicy kuchni włoskiej, zazwyczaj są bardziej sympatyczni i chętni do zabawy, w porównaniu z narodami gdzie głównie posiłki są oparte na tłustych mięsach. A to wszystko za sprawą zdrowych węglowodanów ukrytych w makaronie sprawiającym że nasze szare komórki produkują więcej serotoniny (hormonu szczęścia).

2

Potwierdzają to także badania przeprowadzone na więźniach (u których zdiagnozowano niedobory witamin, mikro elementów i kwasów tłuszczowych wielonienasyconych (występują w rybach tranie oraz oleju rzepakowym i oliwie z oliwek). Po podawaniu witamin i tranu ilość aktów przemocy spadła o 37%. Braki te powodują u dzieci nadpobudliwość i problemy z koncentracja, a u dorosłych zwiększona impulsywność skłonność do agresji i depresję.

Poniżej skrót gdzie w diecie możemy znaleźć zdrowie i szczęście:

-Miska makaronu znakomita aby poczuć się lepiej, bo zawiera dużą dawkę zdrowych węglowodanów, które sprawiają że mózg produkuje duże ilości neuroprzekaźników seratoniny odpowiadającego za poczucie szczęści i spełnienia działa podobnie jak leki na depresję.
-Tłuste ryby bogate w kwasy omega-3 to naturalne lekarstwo na nadpobudliwość i brak koncentracji.
-Olej rzepakowy i oliwa z oliwek zawierające kwasy omega-3 i inne składniki odżywcze idealne aby zapobiec depresji.

Czytaj więcej »

Opublikowano przez & w kategorii Badania, Ciekawostki, Dania gotowe, Fast food, Na zakupach.

 

Jaka jest jakość potraw w barach typu fast food? Jak wynika z najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej, najwięcej zastrzeżeń dotyczy sposobu informowania o cenach i oznakowania produktów. Na zlecenie UOKiK Inspekcja Handlowa stale kontroluje lokale gastronomiczne o różnym profil.

baner5

Nieprawidłowości w 74 proc: zły sposób informacji o cenie i oznakowaniu produktów (W cennikach brakowało bowiem danych o masie oferowanych porcji lub głównego składnika, np. sałatka z łososiem oferowana bez podania masy ryby).

W co dziesiątym. Wydano potrawy z innym składnikiem niż w menu (np. zakupiono „cielęcinę curry z ryżem i surówką”, w której znajdowało się mięso wieprzowe zamiast cielęciny) lub w mniejszej ilości niż zamówiona (np. porcja frytek, która ważyła mniej niż podano w menu).

Sprawdzono również czy na zapleczu znajdują się składniki niezbędne do przygotowania oferowanych potraw. W ten sposób można stwierdzić, czy dania są rzeczywiście przygotowane ze składników podanych w menu, a nie np. z ich tańszych substytutów. W ten sposób skontrolowano 72 punkty. Nieprawidłowości wykryto w 7 proc. z nich, m. in. w oferującej kebab cielęco-barani placówce, która nie posiadała deklarowanych składników, a jedynie wołowinę i mięso z indyka. Inna proponowała dania z serem, a zamiast niego kupowała od dostawców duże ilości wytwarzanego z dodatkiem tłuszczów roślinnych produktu seropodobnego.

Czytaj więcej »

Opublikowano przez & w kategorii Portal cowjem, Techniczne.

Na portalu co wJem w łatwy sposób sprawdzisz wskaźniki GDA oraz przyrównasz spożywany produkt do tłustego obiadu za pomocą wskaźnika kotleta. Zarejestruj się już teraz, bądź aktywny i korzystaj za darmo i żyj zdrowo z cowjem.pl

Wskaźnik kotleta – Ten produkt jest w ilości % tak kaloryczny jak tradycyjny tłusty polski obiad (schabowy z ziemniakami i zasmażaną kapustą), czyli zamiast zjeść wybrany produktu mógłbyś zjeść tyle samo gram pełnego tradycyjnego tłustego obiadu – zastanów się czy warto. 

 

gda

 

Dowiedz się więcej na Wszystko o GDA

Opublikowano przez & w kategorii Mięso i wędliny, Parówki.

Zapraszamy na pierwsze porównanie spożywcze na Co wJem.pl i sprawdź jakie jest zdrowe jedzenie dla dzieci i jakie parówki są warte twojej uwagi.

Przejdź na Porównywarkę Co Wjem i sprawdz jakie parówki jeść

Opublikowano przez & w kategorii Badania, Cholesterol, Ciekawostki, Dieta, Mięso i wędliny.

Naukowcy analizowali związek pomiędzy spożywaniem produktów wędzonych a rakiem żołądka. Naukowcy zalecili ograniczenie jego spożycia do 400g na tydzień. Przy czym według raportu GUS spożycie mięsa w Polsce to 1400g (w tym duża część najpopularniejszego w Polsce mięsa czerwonego) na osobę tygodniowo i stale rosnący wskaźnik zachorować na raka jelita grubego. Raport opublikowany w roku 2007 Światowego Funduszu Badań nad Rakiem i Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem pt. Żywność, żywienie, aktywność fizyczna i prewencja raka w perspektywie globalnej.